Aan de slag met C++

Gertjan Laan

beschikbaar

€ 59,75

overzicht

Deze geheel herziene vijfde druk van 'Aan de slag met C++' is een grondige kennismaking met de objectgeoriënteerde programmeertaal C++ volgens de laatste standaard C++11. In een heldere, aansprekende stijl zet de auteur eerst de basisprincipes van de taal uiteen, waarna in het tweede gedeelte onder meer het ontwerpen van klassen aan de orde komt, en het werken met objecten, overerving, dynamisch geheugen, templates, polymorfisme, streams en exceptionhandling. Daar waar nodig verhelderen UML-klassendiagrammen de broncode.
 9789039528129 /  Boom /  2014 /  5de editie /  570p. /  pb / 

Aan de slag met C++

Dubbelklik op de afbeelding voor groot formaat

Uitzoomen
Inzoomen

Meer afbeeldingen

Details

Deze geheel herziene vijfde druk van 'Aan de slag met C++' is een grondige kennismaking met de objectgeoriënteerde programmeertaal C++ volgens de laatste standaard C++11. In een heldere, aansprekende stijl zet de auteur eerst de basisprincipes van de taal uiteen, waarna in het tweede gedeelte onder meer het ontwerpen van klassen aan de orde komt, en het werken met objecten, overerving, dynamisch geheugen, templates, polymorfisme, streams en exceptionhandling. Daar waar nodig verhelderen UML-klassendiagrammen de broncode.

Verder biedt dit boek een nauwkeurige en leesbare inleiding in alle belangrijke begrippen uit de standaardbibliotheek (STL) zoals vector, list, stack, queue, deque, iterator, algoritme en functieobject. Op de portal www.AcademicX.nl is extra materiaal beschikbaar, waaronder: - opdrachten en kennisvragen (met feedback) - de broncode van alle voorbeelden uit het boek - antwoorden op de vragen en uitwerkingen van de opdrachten in het boek

Inhoudsopgave

Voorwoord bij de vijfde druk

1. Introductie

2. Variabelen en constanten

3. Waar, niet waar en for-loops

4. Selecties en herhalingen

5. Functies

6. C-arrays en pointers

7. Strings en vectoren

8. Klassen maken

9. Objectgeoriënteerd ontwerpen

10. Conversie en operatoren

11. Overerving

12. Dynamisch geheugen

13. Templates

14. Algoritmen

15. Polymorfisme en virtuele functies

16. Streams

17. Excepties

Bijlage A: Header en implementatie

Bijlage B: Namespaces

Bijlage C: Table en operatoren

Bijlage D: Gereserveerde woorden en voorgedefinieerde identifiers

Bijlage E: ACII-Table

Bijlage F: Literatuur

Bijlage G: Hexadecimale en binaire getallen

Bijlage H: Woordenlijst

Register