Basiscursus Gamedesign

Merijn De Boer

beschikbaar

€ 19,95

overzicht

Wilt u een eigen game maken voor een website, smartphone of tablet? Een goed idee is belangrijk maar waar begint u? Hoe maakt u een eerste proefversie? Hoe zet u uw game vervolgens online of presenteert u het bij een digitale winkel met apps en games?
 9789012585385 /  Boom /  2013 /  1ste editie /  151p. /  pb / 

Basiscursus Gamedesign

Dubbelklik op de afbeelding voor groot formaat

Uitzoomen
Inzoomen

Meer afbeeldingen

Details

Wilt u een eigen game maken voor een website, smartphone of tablet? Een goed idee is belangrijk maar waar begint u? Hoe maakt u een eerste proefversie? Hoe zet u uw game vervolgens online of presenteert u het bij een digitale winkel met apps en games?

In deze 'Basiscursus' leert u vanuit heldere hoofdstukken hoe u een game ontwerpt, van het eerste idee tot publicatie en alles er tussenin. De auteur geeft antwoord op alle praktische vragen. Wat zijn de juiste oplossingen voor de obstakels waar u tegenaan loopt? Hoe komt u aan een ontwerp en onderdelen als kunst en geluid voor uw game?

Het boek is echter niet alleen praktisch van aard. Speciaal voor deze 'Basiscursus' zijn een aantal succesvolle gameontwikkelaars geïnterviewd. Laat u inspireren door de talloze tips die zij geven en haal het maximale uit uw game!

Met dit boek leert u games maken in Construct 2. Werken met deze gratis software geeft programmeren een hele andere betekenis. Vergeet code, formules en schermen met alleen maar cijfers en teksten: Construct 2 maakt van al deze code een visuele weergave die voor iedereen te begrijpen is.

Dit maakt deze 'Basiscursus' bijzonder geschikt voor beginnende gameontwikkelaars, maar ook voor ervaren designers. Construct 2 versnelt namelijk het ontwikkelproces en haalt de noodzaak voor het invoeren van ellenlange regels code weg.

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Hoe maak je een goede start? 1.1 Voor wie is dit boek bedoeld? 1.2 Het ontwikkelen van een idee 1.3 Het vinden van de juiste software 1.4 Construct 2: de basis voor dit boek 1.5 De eerste obstakels 1.6 De kunst van de eenvoud: klein beginnen 1.7 Van ambitie naar gameontwikkelaar: een persoonlijke noot 1.8 Interview: Launching Pad Games: succesvolle studio is even op 'break'

2. Inspiratie en grafisch materiaal 2.1 Voorbeelden in Construct 2 2.2 Hulp op forums en websites 2.3 Gratis kunst voor je games 2.4 Gratis geluid voor je games

3. Construct 2: snel kant-en-klare games maken 3.1 Wat is eigenlijk een engine? 3.2 Welk type games maak je met Construct 2? 3.3 Construct 2: een eerste indruk 3.4 De lay-out van het scherm 3.5 Een achtergrond maken voor Construct 2 3.6 Diepte in een spel brengen met lagen 3.7 Objecten tot leven brengen 3.8 Tips voor het werken met Construct 2

4. Klassieke spellen uit de oude doos 4.1 Cheat sheets: jouw kant-en-klare gamedesigns 4.2 Pong: klassieke game in 15 minuten 4.3 Variatie op Pong: Breakout 4.4 Asteroids: zelfgetekende meteorieten knallen!

5. Andere games maken 5.1 Platformspellen 5.2 Top down shooters 5.3 Interesse gewekt? Volg een gamestudie! 5.4 Interview: ervaringen van een student gamedesign

6. Hoe maak je je game bijzonder? 6.1 Praktijkvoorbeelden uit digitale app-winkels 6.2 Interview: Vlambeer Games

7. Professionele games maken en geld verdienen 7.1 Exporteren vanuit Construct 2 7.2 Publiceren op het web 7.3 App stores van Apple en Google

8. Games afstemmen op het type platform 8.1 Touch: besturing op een aanraakscherm 8.2 Besturingsknoppen op het scherm plaatsen 8.3 Welke besturing past bij welk spel?

Nawoord Register